چند کاری که به نظرم باید اجرا بشه رو مینویسم محض مدیریت دانش.

کارایی که رو زمینه و مجمع میتونه هم برند خودشو بسازه هم تاثیر ایده آل بزاره.

# جهان اسلام

ما ظرفیتی فوق العاده از دانشجویان خارجی داریم. نه تنها جهان اسلام که صدور انقلاب باید روی میز تشکلی که ادعای انقلابی گری دارد باشه.

حالا جدا از این حرفای abstract یه نمونه عملی ارائه میدم. راهپیمایی اربعین.

 


دریافت
مدت زمان: 2 دقیقه 32 ثانیه 

پارسال یه پوستر دیدم تو کانال حوزه دانشجویی با عنوان تبلیغ و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در پیاده روی اربعین. رفتم در مورد وضع عراق و تاریخچه اربعین و وضع سیاسی عراق صحبت شد. یه استاد عرب هم اومد و چیزهایی که خوبه گفته بشه رو توضیح میداد مثلا میگفت پیشرفت های علمی ایران اسلامی براشون خیلی جذابه. بعد جمله هایی رو کار میکردیم. 

برنامه ی اون سال خیلی پراکنده و پخش و پلا و ناقص بود اما باز مفید بود. بعدش یه گروه هم زدن و چند نفر هم ارتباط گیرس کردن دخترایی که رفته بودن. بعد تو کانال هم گفت که عاقا هرکی میتونه همکاری کنه که رو این بنده خدا ها ارتباط داشته باشیم و کار رو پیگیری کنیم اعلام کنه که من گفتم و اخرش تا الان که الانه خبری نشده.

یا همچین عنوانی رو موسسه طلوع و موسسه هسته های تبلیغی هم داره که نمیدونم چطورن.

حالا برگردیم دانشگاه خودمون، ما به عنوان دانشجوی انقلابی این مملکت علی خیر رئوسنا باید دغدغه های متعالی داشته باشیم و چنین کار هایی برنمیاد مگر از دست نخبگان که بیان کار فرا ملی انجام بدن. 

حالا ما هرکی که اربعین ثبت نام میکنه رو تاییدش رو منوط میکنیم به شرکت تو چنین دوره ای. حالا این دوره رو میتونیم تو دانشگاه ما برگزار کنیم. از بچه های عراقی هم بیاریم یکم عربی باهامون کار کنن و اون جمله های ابتدایی رو یادمون بدن. همین ارتباط باهاشون رو میتونیم حفظ کنیم برای مراحل بعدی.

حالا این کار اجباری باعث ایجاد دغدغه میشه. طرف بعد اربعین میفهمه خودش ضعف محتوا داره. میاد شرکت میکنه در محور دوم کارمون:

# معرفتی آموزشی

این تابستونی که فقط و فقط ده جلسه الگوی پیشرفت رو رفتم واقعا دیدم عوض شده فکرم فعال تر شده اهل مطالعه شده ام. خودم کاملا میبینم که فکرم رشد کرده. 

همون دوره طرح کلی رو باید بشینیم آسیب شناسی کنیم که چرا جواب نداد. ولی فارغ از این یه مصداق باید دوره های مختلف در قالب های مختلف با مخاطبان مختلف در بستر های متنوع داشته باشیم.

استاد کی باشه موضوع چی باشه تبلیغ چطور باشه و ... چیزاییه که باید روش کار کرد.

کنار این بحث های باستانی مثل مسابقه های کتابخونی هم میتونه جزو کار ها باشه هر چند دیگه خیلی رواله و بار اجرایی برای بچه های توانای امروز دانشگاه نداره.

اما باز به نظرم چریکی باید کار کرد تو این عنوان. قبلا نوشته بودم که یکی از دوستام منو کتاب خون کرد و من هم یکی از بچه ها رو کتاب خون کردم. دقیقا اینطوری باید باشه جذب به دوره های اموزشی و مطالعاتی.

## تفکر مسئولانه

دانشجویی که باید‌ خودشو مسئول جامعه بدونه رو در حد پاره کردن عکس فلانی و نصب پوستر پایین اوردن. موذن جامعه علی خیر رئوسهم!

به من باشه که میگم کل بچه های دانشگاه و اساتید بیان الگوی پیشرفت شرکت کنن ولی حالا اوانس بدیم کفش به مسابقه FDM وار برگزار کنیم. خود همین کار چقدر برکات داره.

کرسی ازادندیشی و راهیان نور و کنفرانس اقتصاد مقاومتی و دوره های مسافرتی تشکیلاتی و اعتکاف علمی ..... اوه. بماند سر فرصت مینویسم.

 

آه من بعد الطریق و قله الزاد