گویا امتحان دیگری هم داشتم که متوجه نبودم. اللهم لاتجعل فی قلوبنا غلا للذین ءامنوا. خب گویا باید از چیزهایی که خوشم نمی آید بیشتر نزدیک شوم تا این امتحان را پاس کنم. نکند این هم مقدمه نعمت بزرگ دیگری باشد!





:pushpin:
توجهِ دل‌ها به آقای بهجت(ره)، از نشانه‌های بیداریِ دل‌هاست


:pushpin:بیدارشدنِ دل‌ها، یکی از مقدماتِ آمادگی برای ظهور است

:small_red_triangle_down:یکی از مصادیق گرایش به معنویات در بین مردم و خصوصاً جوان‌ها، توجه دل‌ها به آیت‌الله بهجت(ره) است؛ آن‌هم با کمترین خاطراتی که از ایشان منتشر شده است، چون ایشان به‌شدت از آشکارکردن فضائل‌شان، خودداری می‌کردند.

:beginner:اینکه مردم خیلی به آقای بهجت(ره) علاقه دارند، نشان می‌دهد که دل‌ها بیدار شده است. یکی از مقدماتِ آمادگی برای ظهور، همین بیداریِ دل‌هاست؛ فراهم‌شدنِ مقدمات فرج، یعنی اینکه مردم آمادگی داشته باشند تا امامِ دل‌ها و امامت او را بپذیرند.

:small_red_triangle_down:اقبال جوان‌ها به آقای بهجت(ره) را می‌توان از مقدمات فرج دانست؛ البته این به‌معنای مشخص‌کردنِ زمان نیست! وقتی مردم این‌طور به آقای بهجت(ره) ارادت می‌ورزند بدون اینکه اطلاعات کامل و دقیقی از ایشان داشته باشند، یعنی با دریافت معنوی خودشان، با ایشان اتّصال قلبی برقرار کرده‌اند، لذا معلوم است که این دل‌ها چه دریافتی از امام‌زمان(ع) دارند و خواهند داشت!

:beginner:وقتی امام‌زمان(ع) تشریف‌فرما بشوند، همۀ دل‌های پاک در جهان، به ایشان ایمان پیدا می‌کنند و از ایشان اطاعت می‌کنند بدون اینکه شرح مبسوطی دربارۀ ویژگی‌های حضرت داشته باشند. علامت قلب سالم این است که از کمترین اطلاعات، بیشترین بهره را می‌برد.

:small_red_triangle_down:کسی که قلبش بیمار نباشد و بیدار باشد، بدون اینکه از شخصیتی مثل آیت‌الله بهجت(ره) کشف و کرامتی ببیند، می‌فهمد که ایشان در مسیرِ حق است. همان قلب بیداری که حقّانیت آقای بهجت(ره) را شناخته و او را دوست دارد، با دیدن امام‌زمان(ع) هم ایشان را قبول خواهد کرد.

:beginner:در روایات فرموده‌اند: قبل از ظهور، ایمان‌تان را تکمیل کنید (کمال‌الدین/۱/۱۸) یعنی دل را آن‌قدر جلا بدهید تا به‌جایی برسد که همه‌چیز را دریافت کند و متوجه بشود؛ و الا اگر دلمان آماده نباشد، ممکن است ظهور رخ دهد و ما در تلاطم‌های حوادث ظهور، به وجود حضرت، شک کنیم.

:bust_in_silhouette:علیرضا پناهیان
:triangular_flag_on_post:مسجد آیت‌الله بهجت(ره)- ۹۷.۹.۳۰
:point_left::skin-tone-2:متن کامل:
panahian.ir/post/5269

@Panahian_ir